KING publiceert database met kant-en-klare klantreizen

Bij veel gemeenten staat verbetering van dienstverlening hoog op de agenda. Om inzicht te krijgen in hoe inwoners en ondernemers die dienstverlening ervaren, hanteert KING (binnenkort: VNG Realisatie) de methode klantreizen. Het Kenniscentrum Dienstverlening van KING ontwikkelde speciaal voor gemeenten de Leermodule Klantreizen.Medewerkers van gemeenten kunnen zowel de inleidende workshop als de leermodule gratis volgen. In 2017 namen al 115 gemeenten op deze manier kennis van de klantreismethodiek.

Twintig recente klantreizen

In de leermodule gaven veel gemeenten aan behoefte te hebben aan voorbeeldmateriaal. Bovendien wilden gemeenten die al een klantreis hadden doorlopen, hun bevindingen graag delen. Het resultaat van deze uitwisseling staat nu online, in de Database Klantreizen

In de database vind je momenteel twintig recente klantreizen uit het hele land over uiteenlopende onderwerpen, van het melden van een kapotte lantaarnpaal tot het aanvragen van bijzondere bijstand. De bestanden in de database zijn bedoeld als inspiratiebron en geven een concreet beeld van hoe een klantreis vorm krijgt. De database is vrij toegankelijk.

Meer informatie?

Voor meer informatie over de database kun je contact opnemen met het Kenniscentrum Dienstverlening van KING via 070 373 8008 of een e-mail sturen naar lisanne.schouten@kinggemeenten.nl.




Mede mogelijk gemaakt door: